Φαράγγι Πευκωτού - Παλιό Πευκωτό - Εξωκκλήσι Ταξιαρχών

Ημερομηνία τελευταίας σηματοδότησης: 10/10/2010.
Υπεύθυνος: Ορειβατικός Σύλλογος Αριδαίας (Εθελοντική σηματοδότηση, με πόρους του συλλόγου).
Χρώματισμός μονοπατιού - σημάδια: - ταμπέλες:  Κίτρινο χρώμα
Συνολική χρονική διάρκεια διαδρομής: 1.30 - 2 ώρες, (μέσο πεζοπορικό περπάτημα).
Χαρακτηρισμός πορείας: ΕΥΚΟΛΗ

Σκίτσο προσανατολισμού.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΝΟΠΑΤΙΟΥ:

ΠΡΟΣΒΑΣΗ
Αριδαία – Βορεινό – κατεύθυνση για Πευκωτό – εγκαταστάσεις υδροηλεκτρικού – είσοδος μονοπατιού – Ασπρόρεμα – Παλιός οικισμός Πευκωτού – εξωκκλήσι Ταξιαρχών.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Από Αριδαία ακολουθούμε τον δρόμο για τον Εξαπλάτανο. Μετά από περίπου 3 χιλ., στρίβουμε στην αριστερή διασταύρωση για το χωριόΒορεινό.

Μπαίνοντας στο Βορεινό υπάρχει ταμπέλα που μας οδηγεί στο Πευκωτό. Ο δρόμος στην αρχή άσφαλτος και μετά χωματόδρομος. Μετά από λίγο φτάνουμε μπροστά σε ένα δασάκι, (Χώρος υπαίθριου γεύματος) και στρίβουμε δεξιά. Αφήνουμε δηλαδή τον μεγάλο χωμάτινο δρόμο και οδηγούμαστε σε ένα χώρο με πλατάνια και παγκάκια. Εδώ μπορούμε να αφήσουμε τα αυτοκίνητα μας.

Η είσοδος του Φαραγγιού του Πευκωτού.

Ακολουθούμε τον στενό δασικό δρόμο με τα πόδια πλέον με τα κίτρινα σημάδια και ταμπλελάκια. Φτάνουμε μπροστά σ΄ ένα σπίτι και βλέπουμε για πρώτη φορά το Ασπρόρεμα στα δεξιά μας. Δεν περνάμε στην απέναντι μεριά του ρέματος συνεχίζουμε για ακόμα λίγο στον δασικό.

Ο Υδροηλεκτρικός σταθμός. Απο εδώ ξεκινάει το μονοπάτι για το παλιό Πευκωτό.

Φτάνουμε μπροστά την είσοδο του φαραγγιού, συνεχίζουμε και βρίσκουμε μπροστά μας τις εγκαταστάσεις ενός υδροηλεκτρικού σταθμού. Λίγα μέτρα μπροστά απο τον σταθμό ξεκινάει το μονοπάτι. Ακολουθούμε τα κίτρινα σημάδια.

Φωτογραφία απο την σηματοδότηση του μονοπατιού.

Το φαράγγι του Πευκωτού είναι μία εύκολη διαδρομή και συνάμα διασκεδαστική. Βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον ορεινό όγκο του Πινόβου και σε όλη την διάρκεια της διαδρομής έχουμε αριστερά μας το Ασπρόρεμα.

Το Ασπρόρεμα. Η πεζοπορία μας συνεχίζεται στα αριστερά του.

Το εξωκκλήσι των Ταξιαρχών στο παλιό Πευκωτό.

Οι κλίσεις είναι ήπιες, το τοπίο μοναδικό. Πυκνή βλάστηση και μεγάλος αριθμός αγριολούλουδων, τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες.
Η διαδρομή τελειώνει στην εκκλησία των Ταξιαρχών στο εγκαταλελειμμένο οικισμό του παλιού Πευκωτού. Επιστέφουμε απο την ίδια πορεία.

Το μονοπάτι μας οδηγεί σε πυκνά, παραμυθένια δάση Οξιάς.
ΔΙΑΦΟΡΑ:
Το Ασπρόρεμα χωρίζει γεωγραφικά το όρος Πίνοβο απο την οροσειρά του Βόρα.

Εύκολη πεζοπορική διαδρομή για όλους, διάρκειας 1.30 - 2 ώρες.

Στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας των Ταξιαρχών, υπάρχει υπόστεγο με παγκάκια και δροσερό νερό. Μπορείτε να πάρετε το κολατσιό σας εδώ, απολαμβάνοντας την θέα προς τις κορυφές του Πινόβου.

Από τον παλιό οικισμό του Πευκωτού, υπάρχουν σήμερα μόνο χαλάσματα. Το χωριό παλαιότερα γνώρισε μεγάλη ακμή με τους κατοίκους του κατά βάση να ασχολούνται με την κτηνοτροφία.

Δίπλα στο μονοπάτι υπάρχει παρατηρητήριο άγριας ζωής. Δηλαδή ένας χώρος όπου μπορούν οι ειδικοί να παρατηρούν την ορνιθοπανίδα της περιοχής, η οποία φημίζεται για τον πλούτο της. Δείτε στην ενότητα πανίδα - ορνιθοπανίδα τα είδη που φωλιάζουν στην περιοχή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Δείτε video για το παλιό Πευκωτό