Δ.Δ. Αετοχωρίου - Μαύρος Βράχος - κορυφή Όρους Πίνοβο (Κορφούλα - 2.154μ.)

Ημερομηνία τελευταίας σηματοδότησης: 24/5/09, 15/6/2010.
Υπεύθυνος: Ορειβατικός Σύλλογος Αριδαίας (Εθελοντική σηματοδότηση, με πόρους του συλλόγου).
Χρωματισμός μονοπατιού - σημάδια - ταμπέλες: Κίτρινο χρώμα
Συνολική χρονική διάρκεια διαδρομής: 6 - 6.30 ώρες, μέσο πεζοπορικό περπάτημα.
Αρχή : Δ.Δ. Αετοχωρίου (πρώην Δήμος Εξαπλατάνου) 680 μ. - Κορυφή Πινόβου (ΚΟΡΦΟΥΛΑ) 2156μ.
ΥΨ.ΔΙΑΦΟΡΑ: 1476 μ.
Χαρακτηρισμός πορείας: ΔΥΣΚΟΛΗ

Σκίτσο προσανατολισμού.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΝΟΠΑΤΙΟΥ:
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το μονοπάτι ξεκινάει απο την πλατεία του χωριού, δίπλα στο παλιό σχολείο.
Ακολουθούμε τον δασικό δρόμο που μας οδηγεί απο το χωρίο στο μονοπάτι.

Η διαδρομή ξεκινάει από την πλατεία του Αετοχωρίου. Μέτα το χωριό ακολουθούμε τα κίτρινα σημάδια, που μας οδηγούν σε δασικό δρόμο. Περνάμε δίπλα από μία μπάρα, η οποία παλαιότερα χρησιμοποιήθηκε από το δασαρχείο. Συνεχίζουμε την πορεία μας στον δασικό δρόμο και φτάνουμε μετά από 40 λεπτά, δίπλα σε μια μικρή σπηλιά, η οποία έχει άνοιγμα μπροστά της, με θέα σε όλη την περιοχή.
Στα πρώτα μέτρα του μονοπατιού κινούμαστε, μέσα σε πυκνές φτέρες, μέχρι και το ρέμα.

Το μονοπάτι συνεχίζει ανηφορικό, και μας οδηγεί στα Αλπικά λιβάδια.
Ακολουθούμε την σήμανση και φτάνουμε μπροστά στο μονοπάτι. Τα πρώτα μέτρα γίνονται μέσα σε πολύ πυκνές φτέρες και άλλα φυτά, μέχρι και το σημείο που φτάνουμε μπροστά σε ένα ρέμα (Παραμαγούλα ρέμα). Από αυτό το σημείο και μετά η πεζοπορία συνεχίζετε σε πυκνά δάση Οξιάς και Δρυών. Η σήμανση είναι πυκνή και η διαδρομή εκπληκτική. Το μονοπάτι ανηφορικό μας οδηγεί μετά περίπου 2 ώρες, σε ένα στενό δασικό δρόμο. Ακολουθούμε την πορεία στα αριστερά μας.
Συνεχίζουμε και σε λίγο στρίβουμε δεξιά και ξαναμπαίνουμε στο μονοπάτι. Η σήμανση μας οδηγεί, στο τελευταίο δασωμένο κομμάτι της διαδρομής. Βρισκόμαστε ακριβώς κάτω από την Κοιλάδα των Βράχων και τον Μαύρο Βράχο.
Ο Μαύρος Βράχος.
Στο μονοπάτι, λίγο κάτω από την κορυφή Καλόγερος, ο σύλλογος τοποθέτησε ταμπέλα που μας ενημερώνει για την υπάρξη πηγής και των κατευθύνσεων που μπορούμε να ακολουθήσουμε.
Φωτογραφική απεικόνιση του μονοπατιού, από τον Μαύρο Βράχο έως και την κορυφογραμμή.
Μπροστά μας η κορυφή Καλόγερος, την οποία αφήνουμε στα αριστερά μας, ακολουθώντας μια σάρα που μας οδηγεί στην κορυφογραμμή.

Η πορεία από την  κορυφογραμμή έως και την κορυφή είναι μια αξέχαστη εμπειρία.

Η διαδρομή συνεχίζεται στο γυμνό ή αλπικά λιβάδια. Ρέματα και αγριολούλουδα την άνοιξη κάνουν την περιοχή μοναδική. Μπροστά μας ο επιβλητικός Μαύρος Βράχος. Συνεχίζουμε και φτάνουμε σε μια ξύλινη πινακίδα που μας οδηγεί στην πηγή. Από εδώ μπορούμε να προμηθευτούμε νερό, για το υπόλοιπο της διαδρομής μας. Η πηγή είναι ακριβώς κάτω από την κορυφή Καλόγερος.
Η πεζοπορία συνεχίζετε ανεβαίνοντας μια σάρα. Στα αριστερά μας έχουμε την κορυφή Καλόγερος και στα δεξιά μας των Μαύρο Βράχο. Ακολουθούμε τα κίτρινα σημάδια που βρίσκουμε στους βράχους και τις πέτρες. Βγαίνουμε πλέον πάνω από τον Μαύρο Βράχο και συνεχίζουμε την διαδρομή μας. Σε περίπου 10 λεπτά βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πολύ όμορφο και μαγευτικό θέαμα. Το πανόραμα των κορφών του Πινόβου και όλη η κορυφογραμμή μπροστά μας. Αφήνουμε την κορυφή Βίσογκραντ πίσω αριστερά μας.
Από αυτό το σημείο μέχρι και την κορυφή θα δείτε διάσπαρτα χαλάσματα , θέσης άμυνας κ.α. τα οποία χρησιμοποιήθηκαν πριν από αρκετά χρόνια σε πολλές πολεμικές συρράξεις που έλαβαν χώρα στην ευρύτερη περιοχή.

Χαρακώματα και διάσπαρτο πολεμικό υλικό, που θα βρείτε στην διαδρομή σας, μαρτυρούν τις σφοδρές μάχες που έγιναν στην περιοχή.
Φωτογραφία από την σηματοδότηση του μονοπατιού, που πραγματοποίησε ο σύλλογος.
Στην κορυφή του Πινόβου Κορφούλα 2.154 μ..

ΔΙΑΦΟΡΑ:
Tο Πίνοβο υψώνεται ανάμεσα στο Bόρα και την Tζένα και είναι πραγματικά ιδανικό για ορειβασία. Στις πευκόφυτες διαδρομές του, ο ορειβάτης συναντά πολλά είδη φυτών αλλά και πουλιών. O ορεινός όγκος του Πινόβου χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη βιοποικιλότητά του.Φιλοξενεί 55 σημαντικά φυτικά και 120 είδη ορνιθοπανίδας.
Το Πίνοβο σε χειμερινές εξορμήσεις απαιτεί χειμερινό εξοπλισμό και γνώσεις.
Η διαδρομή είναι ΔΥΣΚΟΛΗ 6 - 6.30 ωρών.
Στο Αετοχώρι υπάρχει η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, ή οποία κτίστηκε το 1842. Η αρχιτεκτονική της και οι αγιογραφίες της αξίζουν μια επίσκεψη.
Στην κοιλάδα των Βράχων δίπλα στην πηγή φιλοδοξεί ο σύλλογος να κατασκευάσει ορειβατικό καταφύγιο.
Κάτω από την κορυφή Καλόγερος υπάρχει τοποθεσία η οποία προσφέρεται για Boulder, δηλ. αναρρίχηση σε χαμηλού ύψους βράχια.
Το Πίνοβο είναι γνωστός ορειβατικός προορισμός. Πολλές ομάδες και σύλλογοι από όλη την Ελλάδα, έρχονται στην περιοχή πολύ συχνά.
Κάτω από την κορυφή υπήρχαν για πολλά χρόνια τρία Βουλγάρικα κανόνια, ξεχασμένα από τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Το 2009 για αδιευκρίνιστους λόγους, τα κανόνια απομακρύνθηκαν από το βουνό, μετά από περίπου έναν αιώνα στην περιοχή. Η κίνηση αυτή αναστάτωσε πολλούς κατοίκους της Αλμωπίας και ορειβάτες από όλη την Ελλάδα, γιατί καλώς ή κακός, τα πολυβόλα αυτά μετά από τόσα χρόνια είχαν γίνει ένα με το Πίνοβο. Ο στρατός μάλλον έκρινε, ότι πρέπει να τα μεταφέρει για να τα διακοσμήσει, σε κάποιο μουσείο, πολύ μακριά από εμάς…
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Δείτε video απο την σηματοδότηση του Ορειβατικού Σύλλόγου Αριδαίας (5/2009) - Περισσότερα...
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο - Πίνοβο
Η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου στο Αετοχώρι - Περισσότερα...
Δείτε video απο ανάβαση στο Πίνοβο
Κείμενο διαμαρτυρία για την αρπαγή των κανονιών απο το Πίνοβο