Δ.Δ. Νότιας - Καταρράκτης - φαρράγγι - Κορυφή Τζένας 2.067 μ. (Μικρή Τζένα)

Ημερομηνία τελευταίας σηματοδότησης: 14/10/2010.
Υπεύθυνος: Ορειβατικός Σύλλογος Αριδαίας (Εθελοντική σηματοδότηση, με πόρους του συλλόγου).
Χρώματισμός μονοπατιού - σημάδια: Κίτρινο χρώμα
Συνολική χρονική διάρκεια διαδρομής: 5 - 5.30 ώρες, μέσο πεζοπορικό περπάτημα.
Χαρακτηρισμός πορείας: ΔΥΣΚΟΛΗ

Σκίτσο πρσανατολισμού.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΝΟΠΑΤΙΟΥ

Από την Αριδαία ακολουθείτε τον δρόμο που σας οδηγεί προς τον Εξαπλάτανο (πρώην έδρα του ομώνυμου Δήμου), στρίβεται αριστερά προς το χωριό Ριζοχώρι, περνάτε από την Φιλώτεια και φτάνετε μπροστά σε μια διασταύρωση, αριστερά είναι το χωριό της Θηριόπετρας και δεξιά η Φούστανη. Η σήμανση του δρόμου είναι πολύ καλή. Ακολουθείτε πάντα τις πινακίδες που σας οδηγούν στην Νότια Αλμωπίας.

Από αυτό το σημείο ο δρόμος γίνεται ανηφορικός και σε περίπου 10 λεπτά φτάνετε στο χωριό Αετοχώρι. Στα αριστερά σας μπορείτε να διακρίνετε τις εντυπωσιακές κορυφές του όρους Πίνοβο. Συνεχίζετε την πορεία σας μέχρι το χωριό Νότια.

Λίγο έξω από αυτό το χωριό και στον δρόμο που οδηγεί σε Περίκλεια - Αρχάγγελο υπάρχει στα αριστερά σας ένας χωματόδρομος και μια ταμπέλα με την ένδειξη καταρράκτης. Ακολουθείτε τον δρόμο και σε λίγο είστε μπροστά σε ένα άνοιγμα από όπου ξεκινάει η σήμανση.
Το μονοπάτι ξεκινάει με την είσοδο σας στο φαράγγι της Τζένας ή Νότιας. Εντυπωσιακό φαράγγι με κάθετα βράχια δεξιά και αριστερά, πλούσια βλάστηση, μικροί καταρράκτες. Το φαράγγι διασχίζουν ρέματα τα οποία μπορεί να σας δημιουργήσουν μικρά προβλήματα, τους χειμερινούς μήνες, που ανεβαίνει η στάθμη τους. Αμέσως μετά το φαράγγι ακολουθεί πορεία μέσα σε πυκνό δασος. Ακολουθείτε πάντα τα κίτρινα σημάδια.
Η διαδρομή μέχρι εδώ είναι ίδια με αυτήν για την ανάβαση στην κορυφή της "Μεγάλης Τζένας". Η μόνη διαφορά είναι ότι λίγο πριν το γυμνό (αλπική ζώνη), πρέπει να ακολουθήσετε την σήμανση με την ένδειξη "Μικρή Τζένα". Απο αυτό το σημείο μέχρι και την κορυφή απαιτείται πεζοπορία περίπου 45 λεπτών. Η κορυφή είναι πολύ εντυπωσιακή με σχήμα κώνου. Η επιστροφή γίνεται απο την ίδια διαδρομή. Σε χειμερινές συνθήκες πρέπει να έχετε μαζί σας τα απαραίτητα υλικά. Η κορυφή είναι εκτεθειμένη και παγώνει εύκολα το χιόνι.