Δ.Δ. Προμάχων - ρέμα Μπιτσκίας - κορυφή Κουκουρού (Κουκουνάρα) 1.340 μ.

Ημερομηνία τελευταίας σηματοδότησης: 5/4/09 (Πρόμαχοι - Άσπρη Πέτρα), 31/10/2010 (Πρόμαχοι - Άσπρη Πέτρα - κορυφή Κουκουρού).
Υπεύθυνος: Ορειβατικός Σύλλογος Αριδαίας (Εθελοντική σηματοδότηση, με πόρους του συλλόγου).
Χρώματισμός μονοπατιού - σημάδια: - ταμπέλες:  Κίτρινο χρώμα
Συνολική χρονική διάρκεια διαδρομής: 3 - 3.30 ώρες, (μέσο πεζοπορικό περπάτημα).
Χαρακτηρισμός πορείας: ΜΕΤΡΙΑ

Σκίτσο προσανατολισμού.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΟΝΟΠΑΤΙΟΥ:
Από την Αριδαία ακολουθούμε τον δρόμο για το γραφικό χωριό των Προμάχων, (Αριδαία - Δ.Δ. Προμάχων 8 χιλ.).

Φτάνουμε στην πλατεία του χωριού και από εκεί ακολουθούμε τον δρόμο που οδηγεί προς τις κορυφές Πέτερνικ - Κουκουρού. Λίγο έξω από το χωριό και δίπλα σε ένα αναψυκτήριο ξεκινάει το μονοπάτι για την Άσπρη Πέτρα.

Ακολουθούμε την σήμανση και σε 10 λεπτά, είμαστε ακριβώς πάνω από το χωριό των Προμάχων, δίπλα σε ένα μεγάλο σταυρό.

Το ρέμα της Μπιτσκίας.

Η Άσπρη Πέτρα.

Το ρέμα της Μπιστσκίας  (Πριόνι), είναι ομαλό, με μικρές κλίσεις. Ακολουθούμε τα κίτρινα σημάδια και σε περίπου 40 λεπτά βγαίνουμε ξανά σε ένα δασικό δρόμο, λίγο πριν την Άσπρη Πέτρα.

Η βλάστηση είναι πυκνή καθ' όλη την διάρκεια της πορείας. Σε 5 λεπτά είμαστε στην βάση της Άσπρης Πέτρας, ενός μοναδικού γεωλογικού φαινομένου άγνωστο στους περισσότερους.

Τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια, από το Γυμνάσιο των Προμάχων (Περιβαλλοντική ομάδα) σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς, για μελέτη και ανάδειξη της.

Από την Άσπρη Πέτρα ακολουθούμε τον δασικό δρόμο με κατεύθυνση την κορυφή της Κουκουρούς. Το ρέμα της Μπιτσκίας το αφήνουμε στα δεξιά μας και ο δρόμος μας οδηγεί πλέον πάνω από αυτό. Σε περίπου 15 λεπτά, στρίβουμε δεξιά στο μονοπάτι όπως μας δείχνει η κίτρινη σήμανση του μονοπατιού. Το μονοπάτι ανηφορικό μας οδηγεί σταδιακά σε πυκνά δάση Οξιάς.

Το μονοπάτι μετά την Άσπρη Πέτρα, μας οδηγεί σε πυκνά δάση Οξιάς.

Φωτογραφία απο την σηματοδότηση του μονοπατιού.

Η πεζοπορία μας συνεχίζεται, φτάνοντας σε μια διασταύρωση, όπου υπάρχει μια μικρή λίμνη. Ακολουθούμε τα σημάδια και σε περίπου 20 λεπτά, είμαστε σε θέση θέας που έφτιαξε το Δασαρχείο. Από εδώ μπορούμε να δούμε την πορεία που ακολουθήσαμε, ενώ φαίνεται καθαρά η Άσπρη Πέτρα.

Συνεχίζουμε και σε περίπου 40 λεπτά είμαστε δίπλα στην κορυφή της Κοκουρούς, η οποία βρίσκεται στα δεξιά μας. Ακολουθούμε το μονοπάτι και σε 20 λεπτά είμαστε στην κορυφή. Η θέα προς τον κάμπο της Αλμωπίας και τον γύρω κορυφών (Πετερνικ, Σφφίναρ κ.α.) θα σας αποζημιώσει.

Επιστροφή της πορείας από την ίδια διαδρομή.

Το μονοπάτι μας οδηγεί πάνω απο το ρέμα της Μπιτσκίας...

και αντικρίζουμε στα δεξιά μας την κορυφή Κοκουρού.

Λίγα βήματα ακόμα...

και απολαμβάνουμε την θέα, προς τον κάμπο της Αλμωπίας, το όρος Βέρμιο και Παϊκο.

ΔΙΑΦΟΡΑ
Μια πολύ όμορφη και άγνωστη στους περισσότερους, πεζοπορική διαδρομή. Μέτριας δυσκολίας 3 -3.30 ωρών.

Για την Άσπρη Πέτρα μπορείτε να βρείτε πληροφορίες στην ενότητα μονοπάτι, Πρόμαχοι -Άσπρη Πέτρα.

Η κορυφή είναι ορατή από πολλά σημεία του κάμπου της Αλμωπίας. Η ονομασία Κουκουρούς σημαίνει Κουκουνάρα. Έδωσαν αυτό το όνομα εξαιτίας του σχήματος που έχει (κωνικό) ή από το γεγονός ότι ακόμα και στην κορυφή υπάρχουν Πεύκα.

Η κορυφή είναι βατή από την Βορειοανατολική της πλευρά, το υπόλοιπο κομμάτι είναι απόκρημνο.